Page 25 - aarsmelding
P. 25
RESULTATENHET 13: SERVICETORGET
Beskrivelse av virksomheten
Servicetorget er Iveland kommunes vindu mot verden hvor henvendelser fra publikum besvares.. I tillegg ligger
det overordnede ansvaret for kommunens personal- og organisasjonsarbeid i Servicetorget.
Servicetorget skal veilede og bistå rådmannen og enhetsledere i personal- og arbeidsgiverspørsmål herunder
rekruttering, lønn og andre arbeidsbetingelser, HMS, opplæring og utvikling.
Servicetorget har ansvar for kommunens fellestjenester som IKT, telefoni, post, arkiv, resepsjon og sentralbord.
Staben har fagansvar innen innkjøp, og ivaretar den politiske sekretariatsfunksjonen, herunder saksutsendelse og
valgadministrasjon.
Årets driftsregnskap – avviksanalyse
(Tall i hele 1 000 kr)
2014 RBudsjett Regnskap Merforbruk
6 543 256
Netto utgift 6 287
Kommentarer
Servicetorget som også omfatter IKT området har et merforbruk i forhold til bevilget ramme på kr. 256’ i 2014.
Merforbruket for servicetorget er ikke knyttet til lønn til fast ansatte eller andre faste kostnader.
Servicetorget yter tjenester mot andre enheter og har gjennom året påtatt seg kostnader som kunne
vært fordelt på andre enheter som for eksempel kjøp av matvarer/matservering og gaver til ansatte i
henhold til personalpolitiske retningslinjer. Merforbruket til IKT på 70’ i 2014.
Servicetorget tok inn lærling høsten 2014 uten at dette var budsjettert.
Bemanning
Bemanning – ant. Årsverk: Antall ansatte Antall årsverk
Samlet bemanning 4 3,8
I tillegg var det lærling i Servicetorget høsten 2014.
Oppnådde resultater i 2014
· Servicetorget rapporterer også for politisk virksomhetsområde.
· Sykefraværet i 2014 var på 5,45 % for kommunen som helhet, målet var et sykefravær på under 6 %.
· For øvrig henvises til rapportering i dokumentets del som omfatter “organisasjon og ansatte”.
Utviklingen fremover – målsettinger
· Det ble innført elektronisk kvalitetssystem i 2014, Servicetorget står for oppfølging av dette systemet mot
enhetene. Systemet inneholder IK/HMS, personalpolitikk og har en avvikshåndteringsdel. Se også
“organisasjon og ansatte”.
25
Beskrivelse av virksomheten
Servicetorget er Iveland kommunes vindu mot verden hvor henvendelser fra publikum besvares.. I tillegg ligger
det overordnede ansvaret for kommunens personal- og organisasjonsarbeid i Servicetorget.
Servicetorget skal veilede og bistå rådmannen og enhetsledere i personal- og arbeidsgiverspørsmål herunder
rekruttering, lønn og andre arbeidsbetingelser, HMS, opplæring og utvikling.
Servicetorget har ansvar for kommunens fellestjenester som IKT, telefoni, post, arkiv, resepsjon og sentralbord.
Staben har fagansvar innen innkjøp, og ivaretar den politiske sekretariatsfunksjonen, herunder saksutsendelse og
valgadministrasjon.
Årets driftsregnskap – avviksanalyse
(Tall i hele 1 000 kr)
2014 RBudsjett Regnskap Merforbruk
6 543 256
Netto utgift 6 287
Kommentarer
Servicetorget som også omfatter IKT området har et merforbruk i forhold til bevilget ramme på kr. 256’ i 2014.
Merforbruket for servicetorget er ikke knyttet til lønn til fast ansatte eller andre faste kostnader.
Servicetorget yter tjenester mot andre enheter og har gjennom året påtatt seg kostnader som kunne
vært fordelt på andre enheter som for eksempel kjøp av matvarer/matservering og gaver til ansatte i
henhold til personalpolitiske retningslinjer. Merforbruket til IKT på 70’ i 2014.
Servicetorget tok inn lærling høsten 2014 uten at dette var budsjettert.
Bemanning
Bemanning – ant. Årsverk: Antall ansatte Antall årsverk
Samlet bemanning 4 3,8
I tillegg var det lærling i Servicetorget høsten 2014.
Oppnådde resultater i 2014
· Servicetorget rapporterer også for politisk virksomhetsområde.
· Sykefraværet i 2014 var på 5,45 % for kommunen som helhet, målet var et sykefravær på under 6 %.
· For øvrig henvises til rapportering i dokumentets del som omfatter “organisasjon og ansatte”.
Utviklingen fremover – målsettinger
· Det ble innført elektronisk kvalitetssystem i 2014, Servicetorget står for oppfølging av dette systemet mot
enhetene. Systemet inneholder IK/HMS, personalpolitikk og har en avvikshåndteringsdel. Se også
“organisasjon og ansatte”.
25